spacer.png, 0 kB
Jeigu yra būdas padaryti geriau, atrask jį (Tomas Edisonas). Jeigu yra būdas padaryti geriau, atrask jį (Tomas Edisonas). Jeigu yra būdas padaryti geriau, atrask jį (Tomas Edisonas). Jeigu yra būdas padaryti geriau, atrask jį (Tomas Edisonas). Jeigu yra būdas padaryti geriau, atrask jį (Tomas Edisonas).
Antradienis, spalio 17 d.

Nereikia spręsti apie žmogų iš veido – jis leidžia tik spėlioti. Ž. De la Briujeras. 

 Geras dalykas atostogos, tačiau labai gaila, kad geri dalykai greitai baigiasi. Galbūt būtent dėl šios priežasties jie ir išlieka gerais dalykais. Taigi, šiek tiek pailsėjus, vėl metas kibti į darbus.

Profesinėje spaudoje teko skaityti keletą straipsnelių, kuriuose nemažai kritikos pažerta įmonių, teikiančių buhalterinės apskaitos paslaugas, atžvilgiu. Tema skaudi, aktuali ir diskutuotina. Ko gero kiekviename darbe būna nesklandumų. Klysta politikai, medikai, pedagogai, klysta ir buhalteriai. Ir tai tikriausiai nepriklauso nuo to ar buhalteris apskaitą tvarko įdarbintas įmonėje, ar tokias paslaugas teikia buhalterinės apskaitos įmonėse dirbantys specialistai. Tačiau kalba matyt ne apie tai, kas daugiau daro klaidų, o apie tai, kokias funkcijas atlieka įmonės apskaitą tvarkantis žmogus arba įmonė.

 Neretai didžiųjų įmonių vadovai, sudarę sutartis dėl  buhalterinės apskaitos tvarkymo su tokias paslaugas teikiančiomis įmonėmis, nusivilia, nes  informaciją apie įmonės finansinę būklę, debitorinius ir kreditorinius įsiskolinimus gauna vėliau, nei jiems jos reikėtų. Tačiau didelės įmonės vadovas turėtų žinoti, ką praranda, jei neturi buhalterio „po ranka“. Logiška, kad samdomas buhalteris, kiekvieną dieną einantis į darbą,  nuveikia daugiau ir informaciją gali pateikti operatyviau, nei apskaitos paslaugas teikianti įmonė, kurios darbuotojai  tvarko keleto įmonių apskaitą. Prieš pasirašydamas sutartį su įmone teikiančia buhalterinės apskaitos paslaugas, vadovas turėtų atkreipti dėmesį, kokias funkcijas įsipareigoja atlikti apskaitos paslaugas teikianti įmonė, taip pat vadovas turėtų aiškiai išdėstyti savo lūkesčius – kokia informacija ir kokiu dažnumu jam bus reikalinga. Taip pat ir įsipareigoti operatyviai teikti pirminius apskaitos dokumentus bei informaciją, turinčią įtakos įmonės finansinei veiklai įvertinti bei mokesčiams apskaičiuoti.

 Dar norėčiau pabrėžti, kad įmonių, teikiančių buhalterinės apskaitos paslaugas, pagrindinė funkcija yra ne atimti iš vyriausiųjų didžiųjų įmonių buhalterių duoną, o tvarkyti smulkių įmonių, kurioms nėra galimybės ir būtinybės samdyti buhalterį, apskaitą. Reikėtų pastebėti tokį dalyką, kad smulkios įmonės vadovas, pagal darbo sutartį įdarbinęs buhalterį, kuris į darbą ateina vieną kartą per savaitę, arba iš viso įmonės apskaitą tvarko namų virtuvėje, rizikuoja daugiau, nei šias paslaugas patikėjęs apskaitos įmonei. Toks buhalteris paprastai tvarko apskaitą keliose įmonėse, belakstydamas iš vienos įmonės į kitą, praranda daug laiko ir jokio pranašumo prieš apskaitą tvarkančias įmones neturi.

 Visuomet esu už tai, kad didžiosios įmonės, kurioms reikalinga operatyvi informacija kasdien, ir kurių dokumentų srautas yra didelis, turėtų savo vyriausiąjį buhalterį. Apskaitos įmonė jiems nebent galėtų pagelbėti atlikti vieną ar kitą darbą, konsultuoti  mokesčių mokėjimo, apskaitos tvarkymo, apskaitos tarnybos darbo organizavimo klausimais ir pan. Tačiau smulkioms įmonėms, naujai įsikūrusioms įmonėms, kur veikla tik pradedama, apskaitos tvarkymo funkcijas tikrai naudingiau patikėti apskaitą tvarkančioms įmonėms, nei buhalteriui, kuris apskaitą tvarkys savo namų virtuvėje.

Angelė,

2008-07-04

 
spacer.png, 0 kB
Ar Lietuvoje didelė mokestinė našta?
 
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
  spacer.png, 0 kB