spacer.png, 0 kB
Jeigu yra būdas padaryti geriau, atrask jį (Tomas Edisonas). Jeigu yra būdas padaryti geriau, atrask jį (Tomas Edisonas). Jeigu yra būdas padaryti geriau, atrask jį (Tomas Edisonas). Jeigu yra būdas padaryti geriau, atrask jį (Tomas Edisonas). Jeigu yra būdas padaryti geriau, atrask jį (Tomas Edisonas).
Antradienis, spalio 17 d.

 

Nebijok nežinojimo, bijok klaidingo žinojimo. Dėl jo visas pasaulio blogis. L. Tolstojus.


Tikriausiai visiems yra pasitaikę situacijų, kai kalbi su žmogumi ir atrodo, kaip į sieną. Atsimenu buvo toks atsitikimas, kai keitėsi mokesčio už aplinkos teršimą deklaracijos ir šio  mokesčio deklaravimo bei mokėjimo tvarka.

Tuomet mokesčių mokėtojai buvo įpareigoti užpildytas deklaracijas pateikti mokesčių inspekcijai ir regioniniam aplinkos apsaugos departamentui. Visiems savo klientams deklaracijas, skirtas mokesčių inspekcijai, pateikėme elektroniniu būdu, po vieną egzempliorių aplinkosaugininkams skirtų deklaracijų turėjo pateikti patys klientai. Ir kaip buvo nemalonu, kai žmonės grįžo su nepateiktomis deklaracijomis, nes anot vietinių aplinkosaugininkų, jiems mes turėjome pateikti po du deklaracijų egzempliorius. Puoliau ieškoti, kur apie tai parašyta   ir aišku neradau. Paskambinus į aplinkos apsaugos teritorinį skyrių ir pasiteiravus, kodėl yra vaikomi žmonės, išgirdau atsakymą, kad jie (vietinio skyriaus valdininkėliai) vieną egzempliorių pateiktos deklaracijos turi siųsti į Klaipėdą, o vieną pasilikti sau. Bandžiau aiškinti, kad tai jau jų problema, jei jie kažką nori pasilikti sau. Mokesčių mokėtojo įstatymai neįgalioja teikti keletą egzempliorių šių deklaracijų, todėl skyriaus darbuotojai neturėtų reikalauti iš mokesčių mokėtojų daugiau nei reikalauja įstatymas. Tuomet manęs paklausė, ar tau gaila popieriaus ir metė ragelį. Skambinau dar kartą, bet ponia nepanoro su manimi kalbėtis. Tuomet paskambinau pačiam vadovui, bet kalbantis supratau, kad čia būtent ta situacija, kada kalbi su žmogumi, o žodžiai, kaip į sieną.... Na,  ko tada norėti ir iš pavaldinių.... Nuleidau ietis ir kiekvieną pusmetį įduodavau savo klientams nešti po du deklaracijos egzempliorius. Matyt, užsikasė tais popieriais, nes nuo šių metų šių deklaracijų neberenka. Ir ačiū dievui....

Dabar kariauju su SODRA.  Atrodo, kokios problemos – kiekvieną mėnesį apskaičiuoji socialinio draudimo įmokas, parašai klientui, kiek sumokėti, pasibaigus ketvirčiui, užpildai ketvirtinę ataskaitą. Aišku, jokių problemų, jei klientas viską laiku ir teisingai sumoka. Bet jei atsitinka taip, kad paskutinį ketvirčio mėnesį priskaičiuojama mažiau, nei apskaičiuojamas draudėjo įsiskolinimas ataskaitinio laikotarpio pabaigoje, mūsų miestelio uolūs SODROS darbuotojai nežinia kuo remiantis (matyt, kad ataskaita gražiau atrodytų), verčia taisyti finansinę ataskaitą taip, kad jokiu būdu nei vienu centu (!) draudėjo įsiskolinimo suma ataskaitinio laikotarpio pabaigoje  nebūtų didesnė už  apskaičiuotų įmokų sumą už trečią ketvirčio mėnesį. Kol ataskaitas pildėme litais, nors ir labai nenoriai taisydavome ir koreguodavome. O nuo šių metų šias ataskaitas reikia pildyti centų tikslumu, tai  kaip ir ranka nekyla taisyti, klastoti šiuos duomenis. Ir ką manote, klientai vėl grįžta su „neteisingai“ užpildytomis ataskaitomis. Rankos svyra, bet šįkart nusileisti neketinu. Apie šios kovos baigtį pažadu informuoti.

O šiandien atėjo klientas, suabejojęs ar teisingai jam mokesčių inspekcijoje per atvirų durų dieną užpildė pajamų deklaraciją. Na ir ką jūs manote – neteisingai. Ir tai tikrai nebuvo kažkokia klaidelė, o tiesiog žmogaus, kuris neturi nei menkiausio supratimo apie šių deklaracijų pildymą,   darbas. Keista, kad pagal šią deklaraciją ir permoka (beje, perpus mažesnė nei priklausė) buvo sugrąžinta, nors klaidos akivaizdžiai badė akis. Taip, kad ne visada tikslas pateisina priemones.

Angelė,

2008-04-14

 
spacer.png, 0 kB
Ar Lietuvoje didelė mokestinė našta?
 
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
  spacer.png, 0 kB